Pētniecības virziena ‘Izglītība kā kultūras mantojums’ mērķis ir saprast un izskaidrot izglītības procesu transformācijas laikā un telpā. Šī virziena pētnieki pašreiz strādā pie tādiem jautājumiem kā pedagoģijas/izglītības zinātņu attīstība Eiropas kontekstā; poliskās varas ietekmētās pārmaiņas izglītībā; pedagoģija un kultūras daudzveidība (mācību līdzekļi, skolotāja tēls, klases kultūra, kultūrizglītība, vizuālie avoti); bērnības vēsture.

Pētnieku grupā strādā LU profesori I. Ķestere, A. Krūze, Z. Rubene, asoc. profesore B. Kaļķe un doc. E. Stikute, kā arī doktoranti L. Znotiņa, K. Valeiņa, A. Strazdiņš. Pētnieku grupa cieši sadarbojas ar RTU Humanitārā institūta asoc. profesori A. Zigmundi un diviem jaunajiem pētniekiem, kas doktora grādu LU ieguvuši pēdējos gados – I. Ozolu un A. Abens.

2015. gadā pētniecības virzienā ‘Izglītība kā kultūras mantojums’ ir sagatavotas 8 starptautiskas publikācijas, no kurām 3 ir iekļautas Web of Science (WoS), kā arī publicēts zinātnisko rakstu krājums A. Krūzes redakcijā ‘Laikmets un personība-15’.

Pētnieki ir iesaistīti starptautiskos projektos. Viens no tiem ir European Educational Research Association (EERA) finansēts projekts Cultural Learning, Identity and the European Project/'Kultūras mācīšanās, identitāte un Eiropas projekts'. Kopš 2016.g. notiek HORIZON-2020 projekta sagatavošana sadarbībā ar Luksemburgas, Birmingemas, Ģentes un Barselonas universitātēm.

Turpinās dalība starptautiskās konferencēs un sadarbība ar šādām starptautiskajām organizācijām: Baltijas Pedagoģijas vēsturnieku asociācija (A. Krūze – prezidente), ECER 17.apakšgrupa (I. Ķestere – koordinatore), ISCHE 37 un ISCHE 38 (I. Ķestere – zinātniskās komitejas locekle), Georg Eckert Institute for International Textbook Research (I. Ķestere viespētniece 2015.g. 9.-20.nov.), International Standing Conference for the History of Education (ISCHE), Internationale Gesellschaft für Historische und Systematische Schulbuchforschung. I. Ķestere darbojas šādu zinātnisko žurnālu redkolēģijās: Paedagogica Historica (iekļauts WoS), Acta Paedagogica Vilnensia (Viļņas universitāte), Annali di storia dell'educazione e delle istituzioni scolastiche (Brešas universitāte, Itālija).

Sākot no 2016.gada, visa pētnieku grupa kopā ar kolēģiem no citām Baltijas valstīm strādā pie kolektīvas monogrāfijas Pedagogy and Educational Sciences in the Post-Soviet Baltic States, 1990–2004: Changes and Challenges/’Pedagoģijas un izglītības zinātnes postpadomju Baltijas valstīs, 1990–2004: izmaiņas un izaicinājumi’.

Pētniecības virziena ‘Izglītība kā kultūras mantojums’ pētījumu rezultāti tiek izplatīti lasot vieslekcijas Lēvenes, Luksemburgas, Ferrāras un Kijevas universitātēs, uzņemot apmeklētājus LU Pedagoģijas muzejā un sadarbojoties ar Latvijas masu medijiem.

2016. gada 14. marts. 1. pētniecības programmas pedagoģijas vēsturē pētnieku tikšanās un informatīvais seminārs (koordinatore prof. I. Ķestere)

1. pētniecības programmas prezentācija (pdf)

1. pētniecības programmas atskaite par 2015. gadu un 2016. gada vīzija (pdf)

Dalīties