LZP fundamentālā pētījuma projekts Nr. 08.2110 „Izglītības filozofija - attīstības perspektīvas Latvijā”

LZP fundamentālā pētījuma projekts Nr. 08.2110 „Izglītības filozofija - attīstības perspektīvas Latvijā” (Philosophy of Education – Development Perspectives in Latvia)

Projekta vadītāja: Dr. paed., asoc. prof. Zanda Rubene

Projekta īstenošanas laiks: 2008. 

Projekta mērķis: pamatojoties uz citu valstu pieredzi, izpētīt izglītības filozofijas attīstības specifiku un attīstības perspektīvas Latvijā un izstrādāt teorētisku un metodoloģisku pamatojumu pētījumiem pedagoģijā.

Projekta uzdevumi:

  • izstrādāt izglītības filozofijas izpratnes salīdzinājumu dažādās zinātniskajās tradīcijās;
  • pamatojoties uz zinātnisko un kultūrvēsturisko situāciju mūsu valstī, izpētīt izglītības filozofijas attīstības perspektīvas un ieskicēt šīs zinātnes apakšnozares izpratni Latvijā.

Projekta īstenotāji: Zanda Rubene, Ludmila Apsīte, Zane Āķīte, Maija Kokare, Signe Mežinska, Ieva Rocēna.

Projekta rezultāti:  

Projektā „Izglītības filozofija – attīstības perspektīvas Latvijā” tika apzinātas un salīdzinātas izglītībai nozīmīgās idejas izglītības filozofijā gan vēsturiski, gan mūsdienu sociokultūras perspektīvā, tās tika piedāvātas mūsdienu izglītības procesu optimizēšanas pamatošanai Latvijā. Šis projekts veicina arī zinātnisko diskusiju starp pedagoģijas un filozofijas zinātnes pārstāvjiem, kas šobrīd ir nepietiekama.

Projekta rezultāti apkopoti vairākās publikācijās (t.sk. divās monogrāfijās) un piedāvāti zinātniskai diskusijai starptautiskajā mērogā:

Kokare, Maija (2008). School as a multilevel Learning Organisation. ATEE Spring University 2008. Teacher of the 21st Century: Quality Education for Quality Teaching. (May 2-3, 2008). Association for Teacher Education in Europe. Department of Education of the Faculty of Education and Psychology. The University of Latvia. University of Latvia Press, pp. 588-596. CD format. ISBN 978-9984-825-51-9

Rubene, Zanda; Geikina, Laima; Svece, Artis u.c. (2008). Implications of Totalitarian Values in the Post-Soviet Educational Space: The Theoretical and Methodological Research Basis. ATEE Spring University 2008. Teacher of the 21st Century: Quality Education for Quality Teaching. (May 2-3, 2008). University of Latvia Press, pp. 773-781. CD format. ISBN 978-9984-825-51-9

Kokare, Maija; Rubene, Zanda (2008). The Culture of a School in the Situation of Postmodernism. Latvian Case. Actes de la Conference Interantionale Education, Economie et Societe. Paris 17-19/07/2008. Volume 2, pp. 275-285. (CD format)

Rubene, Zanda (2008). Критическое мышление в пространстве постсоветского образования. Латвийский пример. First Annual International Conference. Currant Challenges in knowledge Management. Gori University, Georgia, pp. 322-327.

Krūze, Aīda; Rubene, Zanda; Zigmunde, Alīda (2008). Der Nachlass der Deutschen in der Bildung und Wissenschaft Lettlands im 18. und 19. Jahrhundert. Pädagogische Rundschau. März/April 2008, Jahrgang Nr.2/62. Peter Lang. Internationaler Verlag der Wissenschaften, S. 135-163.

Rubene, Zanda, Līduma, Aiva (2008). Das soziale Menschenbild in der heutigen Pädagogik. In: Gefährdete Jugendliche. Aspekte sozialer Arbeit in Lettland und in Deutschland. Band 6. Kruze, Aida;  Schulz, Dieter; &  von Wolffersdorf, Christian (Hrsg.) Leipziger Universitätsverlag, S.89-99. ISBN 978-3865-83-245-0

Rubene, Zanda (2008). Kritiskā domāšana studiju procesā. Otrais papildinātais izdevums. Monogrāfija. Rīga: LU Akadēmiskais Apgāds, 223 lpp.

Rubene, Zanda; Krūmiņa, Andrita; Vanaga, Inga (2008). Ievads mediju pedagoģijā. Monogrāfija. Rīga: RaKa, 207 lpp.

Rubene, Zanda; Geikina, Laima; Svece, Artis (2009). Implications of Totalitarian Values in the Post-Soviet Educational Space: The Theoretical and Methodological Research Basis. Changing Education in a Changing Society. ATEE Spring University 2009. Klaipeda: Klaipeda University, Lithuania, pp. 4-10.  

Rubene, Zanda; Krūze, Aīda (2009). Rezeption der deutschen Erziehungsphilosophie in Lettland. Theodor-Litt-Jahrbuch 2009/6. Leipzig: Leipziger Universitätsverlag, S. 75-89.