Āzijas un Eiropas mūžmācīšanās un izglītības pētniecības 2. tīkls „Mācīšanās darba vietā”

Workplace Learning

ASEM LLL Hub 2. tīkla apraksts

ASEM LLL Hub 2. tīkla koordinatori: Prof. Karen Evans (University of London, Institute of Education, United Kingdom)  un asoc. prof. Ruhizan M. Yasin (Universiti Kebangsaan, Malaizija)

Latvijas Universitātes pētniece 2. tīklā, LU pētnieku grupas vadītāja:  LU PPMF PZI vadošā pētniece, Dr. paed. Elīna Maslo  

2. tīkla aktivitātes:

2008. gada 24. novembrī līdzdalība ASEM LLL Hub 2. tīkla "Kompetences attīstība, mācoties darba vietā" sanāksmē (Pekina, Ķīna) 

Zinātniskā tīkla pārstāvji tika iepazīstināti ar LU kā jauno ASEM tīkla dalībnieci un LU PPF PZI pētniecības pieredzi, lai noteiktu turpmākās sadarbības iespējas kopprojektu pieteikšanā un izstrādē, kā arī tika formulēti vienoti pētnieciskie jautājumi.

2009. gada 22. jūlijā līdzdalība ASEM LLL Hub 2. tīkla "Kompetences attīstība, mācoties darba vietā" sanāksmē (Bangkoka, Taizeme)

Universitāšu pētnieki no 11 valstīm (t.sk. LU nominētā Dr. paed. Elīna Maslo) uzsāka starpvalstu pētījumu par mācīšanos darba vietā, lai veicinātu darba vietas kā mūžizglītības telpas empīrisko un teorētisko izpēti.

2009. gada oktobrī iniciēts transdisciplinārais starptautiski salīdzinošais pētījums par mācīšanos darba vietā ASEM LLL Hub 2. tīkla ietvaros (LU pētnieku grupas vadītāja – Dr.paed. Elīna Maslo). Projekta īstenošanas laiks: 2009.–2010.

No 2010. gada 1. marta līdz 31. maijam veikts 11 valstu transdisciplinārais starptautiski salīdzinošais pētījums par mācīšanos „Kompetences attīstība, mācoties darba vietā”: datu vākšanas procesa menedžēšana (respondentu atlase, palīdzības sniegšana anketas aizpildīšanā, respondentu motivēšana, elektroniskās datu bāzes līdzveidošana un uzturēšana). Izveidota koplietošanas datu bāze  “Education and Generation”  (University of Innsbruck, Institute of Educational Science, Austrija).

No 2010. gada 31. maija veikta pētījuma par mācīšanos „Kompetences attīstība, mācoties darba vietā” datu analīze un interpretācija, ziņojuma rakstīšana.

2010. gada 6.–8. decembrī pētījuma rezultāti apspriesti ASEM LLL Hub starptautiskajā konferencē „Vietnam forum on Lifelong Learning – Building a Learning Society” un ASEM LLL Hub 2.tīkla seminārā „Workplace learning” (Hanoja, Vjetnama): 

Maslo, Elina (2010). Workplaces as Transformative Learning Spaces. Vietnam forum on Lifelong Learning – Building a Learning Society. Hanoi, Vietnam, 6-8 December 2010. Conference Handbook. Edited by Que Anh Dang. ASEM LLL Hub, pp.37-38.  Maslo, Elina (2010). Workplaces as Transformative Learning Spaces. Seminar B: Workplace Learning. Hanoi, Vietnam, 7 December 2010.Edited by Que Anh Dang. ASEM LLL Hub, p.2.  

Kuļšs, Dmitrijs (2010). Workplace Learning – Change of Scene. Vietnam forum on Lifelong Learning – Building a Learning Society. Hanoi, Vietnam, 6-8 December 2010. Conference Handbook. Edited by Que Anh Dang. ASEM LLL Hub, p.38.   

Kuļšs, Dmitrijs (2010). Workplace Learning – Change of Scene. Seminar B: Workplace Learning.. Hanoi, Vietnam, 7 December 2010. Edited by Que Anh Dang. ASEM LLL Hub, p.2-3.   

Peršēvica, Aija (2010). Teacher Perception of Benefits from Workplace Learning and Teacher Job Satisfaction. Vietnam forum on Lifelong Learning – Building a Learning Society. Hanoi, Vietnam, 6-8 December 2010. Conference Handbook. Edited by Que Anh Dang. ASEM LLL Hub, p.70.

Babajeva, Ludmila (2010). Workplace Learning: An Importance of Personal Development. Vietnam forum on Lifelong Learning – Building a Learning Society. Hanoi, Vietnam, 6-8 December 2010. Conference Handbook. Edited by Que Anh Dang. ASEM LLL Hub, pp.70-71.

Latvijas Universitātes pētnieku grupas ziņojums tika publicēts 2011. gadā ASEM LLL Hub mājas lapā, tiek gatavota koppublikācija starptautiski citējamā žurnālā.