Plaisa starp politikas plānošanas dokumentiem un realitāti augstākās izglītības digitalizācijā

LU asoc. prof. Lindas Danielas vadībā ir uzsākts darbs starptautiskā pētniecības programmā OSMOZE “Plaisa starp politikas plānošanas dokumentiem un realitāti augstākās izglītības digitalizācijā”.

Šī pētnieciskā projekta mērķis ir veikt salīdzinošo pētījumu Francijā un Latvijā par augstākās izglītības digitalizāciju un dažādiem izaicinājumiem, kas radušies izveidojoties plaisai starp politikas plānošanas dokumentiem un reālo augstākās izglītības vidi.

Pētniecības programmā paredzēts:

  1. izpētīt izglītības politikas un attīstības plānošanas dokumentus, kas paredz augstākās izglītības digitalizāciju;
  2. izstrādāt kritērijus augstākās izglītības iestāžu digitalizācijas izvērtēšanai;
  3. izvērtēt augstākās izglītības iestāžu digitalizācijas stratēģijas, savstarpēji salīdzināt;
  4. organizēt seminārus un noslēguma ziņojumu par vadlīnijām augstākās izglītības digitalizācijai.

Lai sasniegtu pētījuma mērķi, LU PPMF Pedagoģijas zinātniskā institūta pētnieki sadarbosies ar Francijas Interdisciplināro pētniecības institūtu didaktikā, izglītībā un apmācībā (Laboratoire Interdisciplinaire de Recherche en Didactique, Éducation et Formation).

Programmas norises laiks: 2018. gada janvāris līdz 2019. gada decembris.

OSMOZE veicina un attīsta augsta līmeņa zinātniski pētniecisko sadarbību starp Latvijas un Francijas zinātniskajām institūcijām, tai skaitā augstākās izglītības institūcijām un valsts un privātajiem uzņēmumiem, mobilitātes pasākumu ietvaros saskaņā ar vienošanos, lai sekmētu augsta līmeņa zinātnisko pētījumu īstenošanu un konkurētspējīgu tehnoloģiju izstrādi.

Saistītās ziņas:

Pedagoģijas nodaļas pētnieki uzsāk darbu OSMOZE pētniecības programmā