LZP fundamentālā pētījuma projekts Nr. 06.2015 „Izglītības filozofiskā problemātika. Kritēriji pētījumiem pedagoģijā un izglītībā”

LZP fundamentālā pētījuma projekts Nr. 06.2015 „Izglītības filosofiskā problemātika. Kritēriji pētījumiem pedagoģijā un izglītībā” (Philosophical Problems of Education. Criteria for Pedagogical and Educational Research)

Projekta vadītāja: Dr. paed., asoc .prof. Zanda Rubene

Projekta īstenošanas laiks: 2006.–2007. 

Projekta mērķis: izpētīt izglītības filosofiskās problēmas un izstrādāt teorētisku un metodoloģisku pamatojumu pētījumiem pedagoģijā.

Projekta uzdevumi:

  • Izpētīt un apkopot teorētiskos avotus izglītības filozofijā.
  • Izstrādāt kritērijus pētījumiem pedagoģijā un izglītībā atbilstoši izglītības filozofijas nostādnēm un mūsdienu izglītības prasībām.
  • Izstrādāt kolektīvas monogrāfijas „Ievads izglītības filosofijā” manuskriptu. 

Projekta īstenotāji: Zanda Rubene, Ludmila Apsīte, Veronika Korkla, Signe Mežinska, Ieva Rocēna.

Projekta rezultāti:  

  • Projekta gaitā tika sagatavots monogrāfijas “Ievads izglītības filosofijā” manuskripts, kas būs vērtīgs materiāls studentiem (īpaši doktorantiem), skolotājiem, augstskolu mācību spēkiem, izglītības politikas veidotājiem, visiem, kurus interesē izglītības un filozofijas problemātika.
  • Projekta rezultāti apkopoti vairākās publikācijās:

Mežinska, Signe (2006). Nespeciālistu priekšstati par veselību un to saikne ar dzīves kvalitāti. Dzīves kvalitāte Latvijā. Rīga: Zinātne, 217.-237.lpp.

Rocēna, Ieva (2006). Philosophical Thinking as a Precondition for Dealing with Diversity. Dealing with Diversity: a Key Issue for Educational Management. Pol, M. (Ed.) Masaryk University, Brno, pp. 31-36.

Rubene, Zanda (2006). Kritiskās domāšanas aktualitāte augstākās izglītības reformu kontekstā. Pedagoģija un skolotāju izglītība. LU zinātniskie raksti. (Acta universitatis Latviensis) 700.sējums. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 9.-17.lpp.

Rubene, Zanda; Briška, Ilze;  Klišāne, Jolanta; Maslo, Irīna u.c. (2006). Plaisa kompetences izpratnē teorijā un praksē. No zināšanām uz kompetentu darbību. Mācīšanās antropoloģiskie, ētiskie un sociālkritiskie aspekti. Irīnas Maslo red. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds. 45.-57. lpp.

Rubene, Zanda (2006). Spēju un pieredzes pilnveidošanās kritiskā pedagoģiskajā procesā. No zināšanām uz kompetentu darbību. Mācīšanās antropoloģiskie, ētiskie un sociālkritiskie aspekti. Irīnas Maslo red. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds. 63.-65. lpp.

Rubene, Zanda (2006). Pašnoteiktās mācīšanās izpratne jauniešu kritiskās domāšanas izpētē studiju procesā. No zināšanām uz kompetentu darbību. Mācīšanās antropoloģiskie, ētiskie un sociālkritiskie aspekti. Irīnas Maslo red. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 72.- 90. lpp.

Rubene, Zanda (2006). Problems of Pedagogy in the Situation of Postmodernism. Changing Education in a Changing Society. ATEE Spring University 2006. – Klaipeda: Klaipeda University, Lithuania, pp. 95-99.

Rubene, Zanda (2006). Dzimumlīdztiesības meklējumi un kritiskā domāšana. Ieskats kritiskās pedagoģijas problemātikā. Skolotājs, 2006/6. Rīga: Raka, 9.-12.lpp.

Rubene, Zanda (2006). Kritiskā domāšana postmodernisma situācijā.  Skolotājs, 2006/3. Rīga: Raka, 5.-9.lpp.

Rubene, Zanda (2006). Kritiskā domāšana kā pedagoģisks fenomens.  Skolotājs, 2006/2. Rīga: Raka, 5.-10.lpp.

Rubene, Zanda (2006). LU profesora Paula Jureviča dzīve un izglītības filozofija. Laikmets un personība. Rīga: RaKa, 122.-153.lpp.