2025. gada 27. novembrī Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātē Izglītības zinātņu maģistra studiju programmas moduļa „Izglītības vadība” studente Agija Dace Bidiņa veiksmīgi aizstāvēja maģistra darbu „Labbūtība skolotāju profesionālās pilnveides kvalitātes vadībā”, kas izstrādāts asoc. profesores Dr.paed. Sanitas Baranovas vadībā Valsts pētījumu programmas „Izglītība” (VPP “Izglītība”) projektā „Pierādījumos balstītu risinājumu izstrāde pieaugušo efektīvai profesionālās kompetences pilnveidei un tās rezultātu pārneses uz praksi novērtēšanai Latvijā” (Nr. VPP-IZM-Izglītība-2023/4-0001). 

Maģistra darba pētījuma mērķis bija izpētīt skolotāju labbūtības iekļaušanu profesionālās pilnveides vadībā izglītības kvalitātes nodrošināšanai vispārējās izglītības iestādēs. Maģistra darba pētījuma aktualitāti pamato apstākļi, kuros, lai gan ir normatīvi regulēta skolotāju profesionālā pilnveide un eksistē dažādas pilnveides iespējas, tas negarantē profesionālās pilnveides pārnesi praksē izglītības kvalitātes nodrošināšanai, kā arī nenovērš skolotāju trūkumu profesijā. Iepriekš veikti pētījumi norāda, ka skolotāju profesionālās pilnveides sistēmā iztrūkst labbūtības elements.

Pārskata pētījumā tika analizēta zinātniskā literatūra, veikta Latvijas vispārējās vidējās izglītības iestāžu skolotāju aptauja, kā arī izglītības ekspertu fokusgrupu interviju kontentanalīze, kur ieteikumi skolotāju labbūtības ieviešanai profesionālās pilnveides sistēmā tika apkopoti ietvarā, kam VPP „Izglītība” projekta ietvaros iegūts ekspertnovērtējums. 

Pētījuma rezultāti liecina, ka kvalitatīvā profesionālās pilnveides vadībā nepieciešams iekļaut skolotāju labbūtību, kur profesionālās pilnveides vadība sastāv no plānotas profesionālās pilnveides formas, satura, individuālās pilnveides atbalstīšanas un kvalitātes nodrošināšanas.

Veiktajam pētījumam skolotāju profesionālās pilnveides vadības kontekstā piemīt teorētiskā novitāte, jo tajā konceptualizēta labbūtība skolotāju profesionālajā pilnveidē un praktiska vērtība, jo izstrādāts skolotāju labbūtības iekļaušanas profesionālās pilnveides sistēmā ietvars trīs izglītības vadības līmeņos: Valsts kā izglītības sistēmas vadības līmenim, izglītības iestādes kā mācīšanās organizācijas vadības līmenim un skolotāja kā savas profesionālās darbības vadības līmenim.

Sirsnīgi sveicam Agiju Daci Bidiņu ar maģistra grāda izglītības zinātnēs iegūšanu un vēlam dzīvesspēku tālākā izaugsmē!

VPP „Izglītība” projekta komanda.

Dalīties