2025. gada 30. aprīlī Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātē tika aizstāvēts Maijas Vilnītes maģistra darbs “Izglītības iestādes vadības loma pedagogu profesionālās pilnveides pasākumu pārneses efektivitātes veicināšanā”. Darbs izstrādāts Valsts pētījumu programmas “Izglītība” projekta “Pierādījumos balstītu risinājumu izstrāde pieaugušo efektīvai profesionālās kompetences pilnveidei un tās rezultātu pārneses uz praksi novērtēšanai Latvijā” (Nr. VPP-IZM-Izglītība-2023/4-0001) ietvaros, akcentējot izglītības vadības nozīmi mācīšanās rezultātu pārnesē uz skolas praksi.

Maģistra darba mērķis bija teorētiski izpētīt un empīriski pārbaudīt izglītības vadības lomu efektīvas pedagogu profesionālās pilnveides pasākumu pārneses veicināšanā. Empīriskajā pētījumā, izmantojot jaukto metožu dizainu, tika analizēti 24 izglītības iestāžu vadības komandas pārstāvju viedokļi par pedagogu profesionālās pilnveides efektivitāti. Pētījuma ietvaros tika gūtas atbildes uz šādiem pētījuma jautājumiem: Kas raksturo efektīvu pedagogu profesionālo pilnveidi? Kas raksturo efektīvu pedagogu profesionālās pilnveides pārnesi? Kāda ir izglītības iestādes vadības loma efektīvas profesionālās pilnveides pārneses nodrošināšanā? Kā vadītājs var veicināt profesionālās pilnveides pārnesi un kā tā atšķiras tradicionāli vadītās izglītības iestādēs un izglītības iestādēs, kas sevi identificējušas kā mācīšanās organizācijas?

Autore secināja, ka profesionālās pilnveides rezultātu pārnesi uz praksi var veicināt vadības komandas prasme attīstīt skolas iekšējo kultūru, kas balstās uz sadarbību, refleksiju un mērķtiecīgu atbalstu skolotājiem, veicinot mācīšanos. Darba rezultāti sniedz praktiskus ieteikumus izglītības iestādes vadītājiem metodiskā darba organizācijas sistēmas pilnveidei, lai veicinātu efektīvu pedagogu profesionālās pilnveides pārnesi.

Sirsnīgi sveicam maģistra darba autori Maiju Vilnīti ar veiksmīgu darba aizstāvēšanu un izsakām pateicību darba vadītājai profesorei Dr.paed. Ditai Nīmantei par profesionālu atbalstu un ieguldījumu pētniecībā!

VPP “Izglītība” projekta komanda.

Dalīties