Valsts pētījumu programmas “Izglītība” (VPP “Izglītība”) projekta “Pierādījumos balstītu risinājumu izstrāde pieaugušo efektīvai profesionālās kompetences pilnveidei un tās rezultātu pārneses uz praksi novērtēšanai Latvijā” (projekta Nr. VPP-IZM-Izglītība-2023/4-0001)  vadošās pētnieces Dr. paed. Sanita Baranova (LU), Dr. sc. administr. Inese Lūsēna-Ezera (RTU Liepāja), Dr. sc. administr. Una Libkovska (VeA),  Dr. sc. administr. Liene Resele (VeA) 2024. gada 8. un 9. aprīlī piedalījās Izglītības un zinātnes ministrijas sadarbībā ar Eiropas Komisijas Joint Research Centre Learning Lab  organizētajā seminārā par kontrafaktuālo ietekmes novērtējumu izmantošanu efektīvākai politikas plānošanai un izvērtēšanai (Tailored training on Counterfactual Impact Evaluation of education policies).

Learning Lab darbības būtība ir veicināt izglītības politikas novērtēšanas prakses kultūru Eiropas Savienībā, lai stiprinātu dalībvalstu spēju izstrādāt pierādījumos un pētījumos balstītu politiku, kā arī novērtētu ieviestās izglītības politikas rezultātus. Learning Lab atbalsta politikas veidotājus un vērtētājus ar zināšanām, instrumentiem, metodēm un resursiem efektīvai izglītības politikas ietekmes novērtēšanai, ņemot vērā valsts, reģionālās un vietējās kopienas vajadzības, kā arī veicina uz pierādījumiem balstītu pieeju izglītības politikas izstrādei un īstenošanai.

Seminārā piedalījās politikas plānotāji, īstenotāji un datu analītiķi no dažādām valsts iestādēm, kā arī pētnieki no augstskolām. Semināra mērķis bija veicināt dalībnieku izpratnes pilnveidi par dažādām metodēm izglītības politikas efektivitātes un ietekmes novērtēšanā, pētījumos balstītu pierādījumu izmantošanā, lai nodrošinātu ieguldījumu kvalitatīvā izglītībā.

Ļoti noderīgi, ka pētījumu metodes tika raksturotas saistībā ar konkrētiem gadījumiem, iekļaujot arī pētījumu piemērus par Latvijas izglītības sistēmas jautājumiem. Semināra dalībniekiem pilnveidoto izpratni par pētījumu metodoloģiju bija iespējams nostiprināt diskusijās un grupu darbā par pieaugušo mācību ietekmes novērtējumu Latvijā.

Seminārā par izglītības politikas efektivitātes un ietekmes novērtēšanas pieejām un metodēm gūtā pieredze VPP “Izglītība” projekta “Pierādījumos balstītu risinājumu izstrāde pieaugušo efektīvai profesionālās kompetences pilnveidei un tās rezultātu pārneses uz praksi novērtēšanai Latvijā” komandā ir apspriesta pētnieku grupās un metodoloģijas piemēri būs noderīgi padziļinātai analīzei, plānojot VPP projekta empīriskā pētījuma posmu.

Dalīties